Regulamin sklepu
Regulamin Sklepu Internetowego „Makiem Zasiane”
Data publikacji: 01.06.2024 r.
Kontakt ze Sklepem:
Adres: ul. Zielone Pola 18a/2, 66-400 Wawrów
E-mail: pracownia@pannaanna.com.pl
Telefon: 736 762 678
Postanowienia ogólne
Terminy i definicje
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
Danych Osobowych – informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, przetwarzane przez Serwis w celu określonym w Regulaminie.
Koszyku – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Zamawiającego Towary do zakupu.
Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sklep.
Próbkach – gotowe produkty zamówione przy użyciu kodu PRÓBKI lub gdy wynika to ze specyfikacji produktu.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy umowa ta nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego.
Regulaminie – niniejszy Regulamin Sklepu.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
Serwisie – portal internetowy działający pod adresem internetowym www.pannaanna.com.pl.
Sklepie – Makiem Zasiane Anna Kaczorowska.
Towarze – produkty oferowane w ramach Serwisu.
Transakcji – procedura zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towaru w ramach Serwisu.
Użytkownik – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca ze Sklepu w celu dokonania zakupów Towaru.
Zamawiający – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawarła umowę sprzedaży ze Sklepem.
Zamówieniu – rzecz będąca przedmiotem Oferty.
Informacje ogólne
Niniejszy Regulamin przedstawia warunki świadczenia usług przez Sklep.
Prawidłowe funkcjonowanie Serwisu wymaga stosowania okresowych przerw technicznych.
Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej.
Sklep świadczy usługi jedynie na podstawie niniejszego Regulaminu.
Podstawą do realizacji Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularzy oraz opłacenie Zamówienia w formie przelewu w ciągu 3 dni roboczych.
W tytule przelewu należy podać numer Zamówienia.
Sklep, po otrzymaniu 100% należności za zakupione produkty, w ciągu 2 dni roboczych przystępuje do realizacji Zamówienia.
Zamówienia są przyjmowane pod adresem www.pannaanna.com.pl, 24-godziny na dobę w ciągu całego roku. Zamówienia złożone po godzinie 20:00 oraz w dni wolne, będą rozpatrywane pierwszego dnia roboczego następującego po złożeniu Zamówienia.
Sklep zastrzega, że zdjęcia oferowanych Towarów są jedynie przykładowe i Towar może nieznacznie odbiegać od przedstawionych zdjęć.
Korzystanie ze Sklepu wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu.
Zamawiający nabywa Towar bez konieczności rejestracji. Po wybraniu Towarów (dodanie do Koszyka), niezbędne jest podanie odpowiednich danych w formularzu.
Minimalne wymagania techniczne systemu komputerowego to procesor 1000 MHz, pamięć RAM: 512 MB, dostęp do Internetu o minimalnej przepustowości 1 Mb, przeglądarka wspierająca HTML5, CSS3 i JavaScript z włączoną obsługą Cookie.
Ochrona Danych Osobowych
Akceptując Regulamin, Zamawiający wyraża zgodę na przetwarzanie jego Danych Osobowych przez Sklep.
Administratorem Danych Osobowych jest Makiem Zasiane Anna Kaczorowska. Dane podlegają rejestracji przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane osobowe Zamawiających mogą być przetwarzane w celach:
Przyjmowania zamówień oraz realizacji umowy sprzedaży.
Bieżącej komunikacji w sprawach związanych ze złożonymi zamówieniami.
Umożliwienia rejestracji oraz obsługi Konta Zamawiającego.
Rozpatrywania reklamacji.
Przyjmowania oświadczeń odstąpienia od zawartych umów sprzedaży.
W celach marketingowych za zgodą Zamawiającego.
Zamawiający ma prawo wglądu do swoich Danych Osobowych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
Składanie Zamówienia
Zamówienia składa się za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
Każde Zamówienie otrzymuje numer, który należy podać przy każdym kontakcie ze Sklepem.
Minimalna liczba Zamówienia dla winietek oraz zawieszek wynosi 16 sztuk z jednego rodzaju.
Zamówienie zostanie przekazane do realizacji po uzgodnieniu specyfikacji Towaru oraz akceptacji całego Zamówienia.
Akceptacja Zamówienia oznacza wybranie opcji „zapisz zamówienie do druku”.
Rozpoczęcie realizacji Zamówienia nastąpi po akceptacji Zamówienia i dokonaniu płatności.
Termin płatności za zamówione Towary wynosi 7 dni od dnia złożenia Zamówienia. Inaczej Zamówienie zostanie anulowane.
Przy składaniu Zamówienia Zamawiający jest obowiązany do podania adresu do wysyłki.
Serwis Próbkowy
Sklep wysyła Próbki produktów.
Próbki są to gotowe produkty bez możliwości dokonywania zmian.
Próbki są płatne według cennika.
Próbki są wysyłane Pocztą Polską.
Usługa Projektu Indywidualnego
Usługa projektu indywidualnego jest usługą płatną.
Zamówienie usługi nie jest jednoznaczne z przeniesieniem autorskich praw majątkowych.
Projekty są wykonywane wyłącznie na potrzeby realizacji zamówienia w Sklepie.
Wszystkie prawa do projektów należą do Sklepu.
Sklep nie udostępnia Zamawiającemu plików graficznych, jedynie podgląd projektu.
Koszt wykonania wybranych produktów jest dodatkowo płatny i wyceniany indywidualnie.
Sklep zastrzega sobie prawo do wykorzystywania projektów w celach komercyjnych.
Usługa Korekty Graficznej
Zamawiający ma możliwość wyboru dodatkowej, płatnej usługi korekty graficznej.
Usługa korekty graficznej polega na poprawieniu edycji dokonanej przez Zamawiającego.
Koszt usługi korekty graficznej jest podawany po kontakcie ze Sklepem.
Realizacja Zamówienia/Płatność
Realizacja Zamówienia nastąpi po złożeniu prawidłowego Zamówienia i dokonaniu płatności.
Sklep nie poprawia błędów ortograficznych ani odmian gramatycznych podanego tekstu.
Zamówienia zawierające pełne dane będą przyjęte do realizacji i nie podlegają zmianom.
Zamówienia są wysyłane wyłącznie po przedpłacie.
Do zamówień wysyłanych za granicę koszt wysyłki ustalany jest indywidualnie.
Wszelkie Zamówienia są realizowane w terminie do 15 dni roboczych.
Czas realizacji może się wydłużyć ze względu na personalizację produktów.
Sklep informuje o przekazaniu przesyłki kurierowi lub o numerze przesyłki.
W przypadku uszkodzenia paczki podczas transportu, Zamawiający ma prawo do odmowy przyjęcia przesyłki.
Sklep nie odpowiada za opóźnienia wynikające z działania firm kurierskich.
Płatności
Sklep oferuje kilka sposobów płatności: przelew bankowy, płatności online.
Wszystkie płatności muszą być dokonane przed realizację zamówienia.
W tytule przelewu należy podać numer Zamówienia.
Zwroty
Zamawiającemu, który jest Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Zamówienia.
Prawo odstąpienia od umowy nie dotyczy Towarów personalizowanych, na indywidualne zamówienie Zamawiającego.
Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo zwrot towaru, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dot. to m.in. kartek personalizowanych oraz wszelkich indywidualnych zamówień).
Zgodnie z powyższym prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy zamówień złożonych na towary personalizowane, produkowane na indywidualne zamówienie (m.in. personalizowane: zaproszenia, podziękowania oraz wszelkiego rodzaju inne indywidualne zamówienia).
Zamawiający ma obowiązek, wraz z pismem o odstąpieniu od umowy, zwrócić Towar do Sklepu niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Produkt podlegający zwrotowi powinien być zabezpieczony tak, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu.
Zgodnie z Art. 35. [Obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do momentu odstąpienia od umowy] Ustawy o Prawach Konsumenta jeżeli zamawiający wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
Zgłoszenia dotyczące odstąpienia od umowy/anulacji/zwrotu prosimy o kierowanie swoich zgłoszeń bezpośrednio przez formularz zwrotu.
Przy reklamacji Towaru Zamawiający zobowiązany jest poinformować o tym Sklep za pośrednictwem poczty elektronicznej pisząc na adres e-mail: pracownia@pannaanna.com.pl, podając w tytule wiadomości numer Zamówienia, a w treści wiadomości obowiązany jest podać dane osobowe, numer rachunku bankowego oraz wysłać zamówiony Towar na adres Sklepu. Zamawiający jest zobowiązany zabezpieczyć Towar tak, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu.
Sklep nie odbiera zwrotnych paczek wysłanych przez Zamawiających za pobraniem.
Zwrot ceny zakupionego Towaru na rzecz Zamawiającego nastąpi w terminie 14 dni od dnia dostarczenia zwracanego Towaru do Sklepu, pod warunkiem dopełnienia pozostałych warunków.
W przypadku wystąpienia wady zakupionego w Sklepie Towaru Zamawiający ma prawo do reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Sklep jest odpowiedzialny za dostarczenie Zamawiającemu produktu bez wad.
Rachunki i faktury VAT
Ceny Towarów podane na stronie internetowej są cenami brutto i zawierają należny podatek VAT.
Rozstrzyganie sporów
Zamawiający, będący Konsumentem, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, ma on możliwość:
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl.
Zamawiający, będący Konsumentem, może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Postanowienia powyższe dotyczące rozstrzygania sporów stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta..
Jeżeli Zamawiającym jest inny Przedsiębiorca niż wymieniony powyżej, wszelkie powstałe spory będą̨ rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku niedojścia do porozumienia – przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sklepu.
Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów wynikających Umowy jest prawo polskie. Wszelkie spory wynikłe z Umowy, których stronom nie uda się w pierwszej kolejności rozwiązać ugodowo, podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sklepu.
Sklep ma prawo w każdym czasie zmienić Regulamin. Zamawiający jest związany nową treścią Regulaminu w przypadku wyrażenia zgody na jego treść.